Mag je nadat je bij de Mcdonalds hebt gewerkt gelijk gaan werken bij de Burgerking?

Zoals de vraag het al stelt, stel je voor je hebt bij de McDonalds gewerkt, is er dan in het contract een regel opgesteld dat je binnen een bepaalde tijd niet naar een Burgerking o.i.d. mag overstappen om daar je centen te verdienen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Dit ligt aan je arbeidscontract. Als er een non-concurrentiebeding instaat, mag dit niet. Anders is hier niets op tegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat geldt in ieder geval al niet voor iemand die minderjarig is.
Ja dat mag.
Als er iets geroepen wordt over een concurrentiebeding:

Dan heb je daar zelf voor getekend, want staat het duidelijk in je contract,
en er staat ook duidelijk omschreven wat wel en wat niet mag,
maar:
Dat geldt in ieder geval niet voor iemand die minderjarig is.
Het geldt ook niet als er alleen iets over in de CAO staat.

Verder moet een concurrentiebeding redelijk en billijk zijn, dus de werkgever moet duideljk nadeel hebben als jij bij een concurrent gaat werken en dat is
hier niet het geval.

Je mag ook vakkenvullen bij de AH en daarna bij de Jumbo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet iedere werknemer van Mc Donalds kan verplicht worden om geen arbeidsovereenkomst bij een andere fastfoodketen te tekenen. Eerst en vooral moet het gevaar bestaan dat je met de kennis die je in je functie opdeed, je je oude werkgever oneerlijke concurrentie kan aandoen. Ook moet je loon voldoende hoog geweest zijn en mag je niet weerhouden worden om in het buitenland voor de concurrentie te gaan werken.

Wat als je toch bij de concurrentie gaat werken?
Dan krijg je een zware boete.

Pas op, een concurrentiebeding kan nooit langer dan 12 maanden duren.