Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

leaseauto voordeliger voor werkgever?

Mijn woon-werkafstand is redelijk groot, hiervoor ontvang ik een reiskostenvergoeding (tot maximaal mogelijk is)
Ik kijken naar de mogelijkheden voor een kleine leaseauto.
Als deze leasekosten (incl Brandstof) lager uitvallen dan de reiskosten, is mijn werkgever dan goedkoper uit?
Of is het zo dat een werkgever meer af kan dragen over reiskosten dan leasekosten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
792

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de leasekosten en het brandstofgebruik dus wat jij gaat tanken en niet het bedrag dat in de lease wordt meegenomen als voorschot plus de wegenbelasting en de verzekering de meestal niet direct in de leaseprijs zitten lager zijn dan je reiskosten vergoeding ja dat is dat goedkoper voor je werkgever. De kans dat dit echter goedkoper is is erg klein.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De laagste kosten zijn het voordeligst voor de werkgever. Of dat nu reiskosten of leasekosten zijn. Stel reiskosten zijn € 2.000 en leasekosten € 1.800, dan is het voordelig om te leasen. Bij de leasekosten speelt mee of je werkgever wel of geen recht heeft op aftrek van btw. Krijg je een lease-auto en gebruik je de auto ook voor privédoeleinden (meer dan 500 km privedoeleinden): dan moet bij de berekening van jouw loon rekening worden gehouden met het voordeel van deze auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding