Ik als werkzoekende kan je daar prima antwoord op geven.

Het antwoord wat ik letterlijk te horen kreeg bij 1 van de uitzendbureaus:

Sorry wij kunnen jou niet binnen 3 maand aan werk helpen en wij hebben een naam hoog te houden, dus we schrijven je niet in.

Andere uitzendbureaus waren minder open, maar het zal hier misschien om hetzelfde gaan.

Waarom je je wel bij het cwi kan inschrijven: Een eventuele uitkering gaat ook via het cwi. Als je hier NIET ingeschreven staat krijg je per definitie geen uitkering.

Sta je wel ingeschreven dan zit je dicht bij het vuur. Men kan in de gaten houden of je je best doet voor je uitkering (solliciteren, gesprekken enz.)

Het CWI is ook meer dan alleen een uitzendbureau *aldus het CWI zelf*

Zij helpen je met trainingen (gesprekken, solliciteren, sociale vaardigheden) en zoeken werk voor je.

Dit is, erg beknopt, waar het om gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het uitzendbureau" bestaat niet. Elk uitzendbureau is gespecialiseerd in bepaald soort van werk. Eer uitzendbureau dat zich richt op licht administratief werk kan niks met een gepromoveerde natuurkundige. Daarnaast is een uitzendbureau een commercieel bedrijf. Die mogen dus zelf hun regels stellen. Voor de overheid ligt dat anders. Die kunnen alleen een uitkering weigeren als je weigert te werken, dus die hebben er belang bij om dat weigeren zelf vast te kunnen stellen.