Kun je ergens je reiskosten of een vergoeding krijgen voor het reizen naar een bedrijfsarts?

Kun je dit op een of andere manier terug krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het volgende gevonden op http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/XHTMLoutput/Actueel/Gewest%20Gooi%20en%20Vechtstreek/98297.html Artikel 10 Vergoeding reiskosten bezoek bedrijfsarts Voor het bepalen van de vergoeding van de kosten verbonden aan de reis naar de bedrijfsarts - na een daartoe strekkende oproep van de bedrijfsarts- wordt de reis naar de bedrijfsarts gelijk gesteld met een dienstreis. Of dit een algemene regel is weet ik niet. Maar het kan dus best zijn dat de reis naar de bedrijfsarts valt onder een dienstreid. Welke dan vergoed dient te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed dat het geen wettelijke regeling is. MIsschien staat er iets over in je algemene cotract voorwaarden of kan P&O je helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dus ik zou dit dan achteraf op mn loonstrook of zo moeten zien, dat mijn baas dit berekend? (Krijg ik die wel met ziekte)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons is dit op eigen kosten, ook als je geen vervoer hebt en dus met een taxi moet komen. Er staat niets van in het cao of arbeidscontract.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, eigenlijk wel raar, verplichten om ver te reizen voor een gesprekje van 20 minuten. En dan is de boete dat ik een afspraak heb verzet voor mij (reden: ov chipkaart deed het niet meer..dus bus gemist, trein gemist, afspraak gemist..) kan er allemaal wel bij :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons kun je deze reiskosten via een intern formulier van de salarisadministratie terugkrijgen. Voor de afstand kijken ze naar de routeplanner van de ANWB en ik meen dat het € 0,29 per kilometer is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het niet vergoed wordt: bonnen/bewijzen bewaren, dan kun je het aftrekken van de belasting.

Het beste antwoord

ALS je een vergoeding krijgt, moet je 'm krijgen van je werkgever.

Er bestaat echter geen wettelijk recht op een reiskostenvergoeding. Niet voor woon-werkverkeer en ook niet voor dienstreizen. Sla de CAO of je arbeidsovereenkomst erop na om vast te stellen of je er recht op hebt. Of informeer bij de HR-afdeling.

Als ze gedeclareerd kunnen worden, bestaat er vaak een speciaal formulier voor. Bij dat formulier moet dan het 'bewijsmateriaal' worden gevoegd.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt ik zal het nakijken.