Stel dat je als politieagent op vakantie gaat naar (bv.) VS. Je ziet daar iemand een criminele feit plegen, mag jij zomaar optreden?

Of is hij dan niet in dienst en hoort hij gewoon het alarmnummer te bellen? Of in ieder geval de (bv.) Amerikaanse politie te waarschuwen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Aan de verhalen die ik te horen krijg kan je als buitenlander beter je geen daadwerkelijk handelen toepassen en alleen maar de politie informeren.

De Amerikaan houdt er niet van dat zijn problemen door een buitenlander wordt opgelost, de buitenlander zal dan ook zijn onschuld moeten bewijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan moet er worden opgetreden hoe elke burger dat hoort te doen. zo veel mogenlijk onthouden en het alarmnummer bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je mag in de VS een "citizen's arrest" maken. Maar, hij heeft niet meer bevoegdheden dan een normale burger. Hij is niet in dienst en moet gewoon de lokale autoriteiten -inlichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben niet zeker of een citizen’s arrest wel is toegestaan. Je bent geen citizen van de USA, je bent slechts een toerist.
Je mag en moet optreden maar niet als agent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergelijk het net als een dokter.. Stel iemand krijgt een hartaanval. En je hebt ook geen dienst.. Maar dan kan je die persoon ook helpen!