Welke vragen kan verwachten bij een sollicitatiegesprek voor een stageplek hbo

Wat kan ik het beste antwoorden op vragen als. Kun je iets over jezelf zeggen. Wat zijn mijn sterke punten. Waarom moeten wij jouw aannemen enz enz

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees vooral eerlijk en lieg niet, ook niet over een zwakke eigenschap, immers iedereen heeft dit. Benadruk wel goed waarom jij juist geschikt bent, wat wil je leren, wat is je drijfveer? Je mag ook tijdens het gesprek er wel over nadenken, dat komt zelfbewust over. Neem een kopie van je sollicitatiebrief en cv mee. Cruciaal is ook om je handen boven de tafel te houden, je kan de vragen die je zelf al zei krijgen, maar ook vragen als: waarom heb je daar... Een lege periode in je cv staan? , wat wil je hier leren? Wat heb je ons te bieden? Hoe zie jij jouw toekomst?

Antwoorden (3)

Ik heb vaak de vraag gekregen wat mijn positieve en negatieve eigenschappen zijn. Vooral dat laatste is moeilijk want je wilt natuurlijk ook goed overkomen. Je zou bijv. kunnen zeggen dat je erg perfectionistisch bent ofzo. Kan negatief zijn maar ook heel positief. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zowizo zou ik nooit erg erbij zeggen, klinkt heel ernstig :)
Als stagegever en ondernemer inventariseer ik:

- wat je wilt leren of ontwikkelen
- wat je kunt/gaat toevoegen aan het team/bedrijf/project
- waarom ik jou een stageplek zou moeten geven
- wat je drijfveren zijn en waarom je bij mijn bedrijf wilt stage lopen

Van een HBO stagiair verwacht ik het een en ander, dit omdat ik die persoon ook echt volledig laat meedraaien. Bereid je goed voor en heb een leuk gesprek. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op Monsterboard vind je een lijst met 100 vragen die gesteld kunnen worden tijdens je sollicitatiegesprek:

http://carriere-advies.monsterboard.nl/sollicitatiegesprek/vragen-tijdens-sollicitatie/op-sollicitatie-gesprek-voorbeeld-vragen/article.aspx