werk nu 2 jaar voor uitzendbureau krijg nu mijn eerste contract ?? 1 maand

na 2 jaar bij uitzendbureau gewerkt te hebben ben er in de tussentijd wel 15 weken tussen uit geweest maar deze 2 jaar bij zelfde uitzendbureau en werkgever krijg nu pas een contract voor 1 maand aangeboden is dit niet te laat ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang werk je ná die 15 weken, want daar zit de verwarring. wanneer je er tussen uit gaat, betekent het dat je gewoon opnieuw begint.
Ritsuka
11 jaar geleden
Volgens mij rekenen ze met gewerkte weken, dus als jij een week vakantie hebt telt het niet mee voor looptijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vakantie niet want dan wordt je doorbetaald,.ik neem aan dat die 15 weken niet betaald waren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je 2 jaar, zonder elders als uitzendkracht te werken, als uitzendkracht bij dezelfde werkgever gewerkt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zelfde uitzendbureau en zelfde werkgever

Antwoorden (1)

Belgische arbeidsrecht:

Het is nog niet duidelijk met wie je een arbeidsovereenkomst hebt (dus wie je contract heeft opgemaakt en dus je officiële werkgever is) en waar je effectief werkt (dus wie de opdrachtgever is.)

Als het uitzendbureau je interimarbeid laat verrichten onder contract met het uitzendbureau, dan mag je niet langer dan 6 maanden, zonder opzegging van het contract, tewerkgesteld worden voor dezelfde opdrachtgever. Dan is je voormalige opdrachtgever dus inderdaad véél te laat met het aanbieden van een vast contract. Onderteken deze overeenkomst nu zeker niet, want dan doe je afstand van je rechten.

Als je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur (dus gewoon voor het uitzendbureau werkte) had, dan mocht het uitzendbureau je weldegelijk twee jaar laten werken vooraleer het je een vast contract aanbood. Met een overeenkomst voor onbepaalde duur kan zowel jij als je werkgever het contract veel sneller en goedkoper stopzetten, zonder problemen met opzegtermijnen en vergoedingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zelfde uitzendbureau en zelfde werkgever toedel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En werkte je als uitzendkracht (dus stuurde het uitzendbureau je naar verschillende bedrijven om daar werk uit te voeren en maakte het uitzendbureau jouw contract op) of werkte je gewoon voor het uitzendbureau, maar niet als uitzendkracht?