Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je goed om gaan met stress van school?

doordat we heel veel toetsen krijgen op school krijg ik heel veel stress ik maak wel gewoon goede planningen maar ik kan me er niet aan houden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
754

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

strenger tegen jezelf zijn. als je planningen maakt, maar ze niet doet, klopt er al iets niet, en ik denk dat alleen jijzelf dit kan oplossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt uitzoeken waarom je je niet aan je planning kunt houden. Mogelijk moet je meer rust of ontspanning inbouwen als je zoveel stress ervaart. Goed eten, bewegen en goed slapen helpen ook om je beter te concentreren op je taak. Misschien kan iemand die je goed kent een keer je planning doornemen met je. Het kan ook waardevol zijn om te kijken op welk dagdeel je je het beste kan concentreren; dit verschilt per persoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je gaat studeren op een plek waar geen computer staat en leg je mobieltje in een andere kamer.

Doe eerst je schoolwerk en beloon jezelf met een tijdje computeren of mobielen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lekker bakje thee kan helpen, al is het alleen maar omdat het een rust momentje is.
Er zijn anti-stress of relax mixen maar ook gewone zwarte thee werkt.
http://www.iocob.nl/fytotherapie/thee-helpt-tegen-stress.html

Verder kan een goed magnesium supplement ook weinig kwaad. (hoewel vast niet iedereen het dat met mij eens is)
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/15526-klachten-bij-magnesium-tekort.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed alles proberen te plannen
Genoeg slaap en zorg ook voor ontspanning
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding