mag mijn werkgever die mij toestemming gaf voor een 2e baan mij zeggen dat ik nooit meer ziek mag worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je noemt "toestemming voor een tweede baan" en "ziek worden" in één zin alsof er een verband tussen bestaat waardoor je werkgever boos is geworden. Dat suggereert dat je werkgever vermoedt dat je je valselijk ziek hebt gemeld. Wanneer je werkgever dat vermoeden heeft, dan moet je dát probleem met hem recht zien te breien. In een dergelijke situatie op je strepen gaan staan en 'm voor de voeten gooien dat hij helemaal niets te zeggen heeft over jouw gezondheid, dat kon wel eens in een verstoorde werkrelatie eindigen. Leest: dat kan je je baan kosten ! Maar misschien ben ik abuis en heeft hij dit vermoeden helemaal niet. Maar dan ben ik wel benieuwd wat die 2 geheel verschillende zaken in één zin met elkaar te maken hebben ?

Het beste antwoord

lijkt me niet,het is namelijk niet zo dat ziek worden een keuze is,je word ziek en je kunt er niets aan doen.
het is ook geen ontslag reden;in dat geval kan je een beroep doen op een bedrijfsarts,als die achter je staat kan je je onslag met succes aanvechten,laat je dus niet intimideren door je werkgever
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat mag hij gerust zeggen, maar hij en jij kunnen jouw gezondheid niet afdwingen.
Als het ooit zo ver komt dat jij ziek bent en niet in staat om te werken, dan zal hij zich daar bij neer moeten leggen.
11 jaar geleden
Nee, natuurlijk mag dat niet, ziek zijn is iets dat iedereen kan overkomen, wel kan hij je verbieden dingen te doen, die ziek worden in de hand werken, maar dan nog moet dat in je contract of het cao vermeldt staan. Als jij bijv danser bent, kan een gebroken been jouw werk belemmeren, in dat geval mag de werkgever je verbieden te gaan skien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat mag hij niet zeggen. Als je ziek wordt dan ben je dat nou eenmaal. Wel is het zo dat als je tweede baan je ziekte veroorzaakt je eerste werkgever dus ook die kosten zal dragen. Dat hij daar minder blij mee zal zijn kan ik me voorstellen.