Farmacie, kun je aan het werk als je je bachelor farmacie hebt gehaald, of moet je perse doorstuderen wil je aan de bak komen in die richting?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Na de opleiding Farmacie kun je je studie voortzetten middels een masteropleiding Farmacie (deze moet je volgen wil je uiteindelijk apotheker worden). Maar je kunt natuurlijk na je bachelor al direct aan de slag. Afgestudeerden vinden werk in de industrie, waar je onderzoek doet of waar je de kwaliteit van producten bewaakt. Daarnaast kun je terecht komen in commerciële functies binnen deze industrie. Bij de overheid werken farmaceuten voor de inspectie van geneesmiddelen, de keuringsdienst van waren of bij laboratoria. Maar je kunt je ook richten op het gebied van voorlichting en research. Je zult begrijpen dat je als bachelor in een lagere functie start dan wanneer je je masteropleiding hebt afgerond.
http://www.tkmst.nl/opleidingen/opleiding/20677/farmacie.html

Hier wat voorbeelden: http://www.njobs.nl/vacatures-bachelor-farmacie.html