Wie heeft er ervaring met een simpel en effectief controle systeem?

de situatie is alsvolgt. Met mijn werk heb ik veel te maken met diverse fases van een project.
Fase 1: Concept voor een product
Fase 2: Na goedkeuring, wordt het concept uitgewerkt voor daadwerkelijke ontwikkeligen
Fase 3: Ontwikkeling van het product
Fase 4: Oplevering van het product

Nu liggen de taken bij diverse personen. En omdat het steeds drukker wordt heb ik geen overzicht meer wat de status van een project is. De taken zijn uiteraard wel toegedeeld, maar ik zoek een soort van globaal overzicht/controle systeem. Met de start van een project, datum en in welke fase deze zit. Op deze manier is er beter in kaart te brengen hoelang een project al loopt. Het moet simpel zijn zodat in 1 overzicht voor een 'leek' of misschien zelfs de klant wat de status is.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met iets als omschreven, echter het moet geen Moeilijk software programma zijn. Bijv. een oplossing als simpel als een kaartenbak kan ook!

Iemand in staat mij te helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Onderstaand antwoord had ik bij "antwoord" moeten plaatsen ipv bij "reactie".

In Excel maak je een database waarin je aangeeft per project wat de startdatum is, wanneer naar de volgende fase wordt overgegaan, wie welke taak heeft gekregen en eventuele andere relevante informatie. Dit alles gegroepeerd per kolom. Heb je geen handige secretaresse die een overzicht voor je kan maken?