Is het mogelijk om een opleidingsofferte te annuleren?

Begin december heb ik bij een particuliere school een offerte aangevraagd voor een opleiding die op 2 april start. Ik was het met deze offerte eens en heb meteen de kopie ondertekend en opgestuurd.

Nu is het zo dat ik een goede baan aangeboden heb gekregen in het buitenland en dat het dus helemaal niet goed uitkomt dat ik zou starten met de opleiding op 2 april.

Weten jullie of ik deze offerte kan annuleren? Er is nog niks betaald. Alleen de handtekening is gezet op de offerte. Ik heb al gegoogled maar dat gaat allemaal over offertes betreffende grote aankopen, als keukens, auto's enz. Ik ben benieuwd of er voor opleidingen wat anders geldt.

Dank,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op het moment dat je een offerte tekent, is het geen offerte meer maar een overeenkomst. Je hebt je handtekening geplaatst en de opleiding verwacht dus dat jij gaat starten.

Maar goed, waag er eens een telefoontje aan, wellicht doen ze minder moeilijk over annuleren dan je nu denkt. Staat er overigens niets over in het contract, over annuleren voor aanvang?