Wanneer kan je jezelf autisme expert noemen ?

Hoeveel mensen met die handicap moet je begeleid hebben, en hoe lang ?
Gaat het erom dat je een bepaalde opleiding hebt, of een bepaald aantal boeken geschreven hebt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kimath
11 jaar geleden
ik ben een expert omdat ik het zelf heb, telt dat ook? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Kimath, dan ben je zeker expert :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moeten we idd eerst het begrip 'expert' definiëren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de Dikke van Dale:
ex·pert [ekspeːr] (de; m,v; meervoud: experts)
1 deskundige Dus als je zelf autisme hebt en hier inzicht in hebt, ben je (in ieder geval voor mij) zeker een expert.

Het beste antwoord

Wanneer je een autismeexpert ben? Daar zal iedere mening in verschillen. Ik begeleid inmiddels 12 jaar mensen met autisme. De laatste 4 jaar voornamelijk met kinderen. Toch vind ik mezelf geen expert. Autisme is bij niemand hetzelfde, dus ben ik nooit uitgeleerd.
Er zijn mooie opleidingen en cursussen over autisme, dit is een goede aanvulling op de praktijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de toelichting

Andere antwoorden (1)

Iedereen kan en mag zichzelf autisme-expert noemen. Dat is geen beschermde titel.