Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer is de werkgever verplicht het loon uit te betalen?

Ik werk via een uitzendbureau. Vandaag kwam ik op mijn werk, maar omdat een aantal collega's niet op kwamen dagen ben ik weer naar huis gestuurd.

Moet de werkgever mij nu betalen? En zo ja, alle uren die ik volgens mijn rooster moest werken of alleen een deel daarvan? Zelf zegt zij dat ze mij niet hoeft te betalen.

Er komt nog eens bij dat ik van tevoren al had gemeld dat deze collega's niet zouden komen, maar de werkgever heeft er niets mee gedaan.

11 jaar geleden
926

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het ligt er een beetje aan in welke fase je zit van het uitzend-cao,in fase A hoeven ze je niets uit te betalen,zodra je in B zit ,heb je een x-aantal uren waarin ze dit wel moeten,hoe langer in dienst,hoe meer rechten je hebt,roosters doen hierin niet echt terzake
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt vandaag vrijgehouden om te gaan werken. Als je dan vervolgens wordt weggestuurd wegens wegblijven van collega's is dit niet jouw schuld. Iemand zal je minimaal 3 uur moeten uitbetalen. Het beste kun je nu meteen een mailtje naar je uitzendbureau sturen met daarin de reden waarom je bent weggestuurd. Degene, die nalatig is geweest, zal moeten betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding