Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een Wervingsgesprek?

Voor het vak management moet ik verschillende gesprekken houden. Zoals een Functioneringsgesprek,beoordelingsgesprek en een wervingsgesprek. Maar wat houd een wervingsgesprek precies in?

Alvast bedankt!

Groetjes,

BW

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

een wervingsgesprek houd je voor een groep mensen om ze enthousiast te maken en daarmee te bewegen/over te halen om bij jouw bedrijf te komen werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
ronron1212
11 jaar geleden
en de andere onderdelen van de vraag dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan @blackwater.
v.s. vraag: Wat is een Wervingsgesprek? daar heb ik op geantwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie maar 1 vraag.... en een correct antwoord +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt @inkie !
Werving en selectie, ook wel Recruitment genoemd, verwijst naar het proces van aantrekken, selecteren en aanstellen van geschikte kandidaten voor een (vaste) baan of tijdelijk werk, in lijn met de strategie en doelstellingen van een organisatie of onderneming. Het is onderdeel van het personeelsbeleid.
Een goed werving- en selectieproces is strategisch belangrijk voor ondernemingen om concurrerend te blijven, doordat het onderscheid wordt gemaakt door het talent dat aanwezig is, en heeft een directe impact op bedrijfsresultaten.

Het wordt in de meeste gevallen gebruikt om nieuwe werknemers aan te trekken, maar kan zeker ook gebruikt worden bij het zoeken van bijvoorbeeld sponsors.

Veel succes met je gesprek!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding