Mijn man is ontslagen en zijn contract loopt nu nog door tot juni 2012. Nu kan hij een 0 uren contract (40uur werken) krijgen bij mijn vader. Mag dit?

Dit is dus maar een maand overlapping. Moet hier extra belasting over worden betaalt of kan dit gewoon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Na een jaar wordt gekeken hoeveel je inkomen was en hoeveel belasting je daarover al betaald hebt. Natuurlijk moet hij gewoon belasting betalen en natuurlijk mag dit. Ik zou wel voorzichtig zijn met de loonheffing toepassen. Misschien kun je dat pas na 2 maanden doen voor de zekerheid zodat de kans op betalen aan de belasting over een jaar kleiner wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met na een jaar bedoel ik dus volgend jaar bij de belastingaangifte.

Voor de loonheffing wordt rekening gehouden met een jaar lang een fulltime baan maar nu heeft je man straks een maand teveel fulltime gewerkt en dus moet je oppassen met de loonheffing toepassen op de baan bij jouw vader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan. Maar zolang je man in dienst is bij zijn huidige werkgever mag de 'nieuwe' werkgever (je vader) geen loonheffingskorting inhouden op het salaris van je man. De loonheffingskorting kan namelijk maar bij een werkgever tegelijk van toepassing zijn. Zou dit fout gaan, dan bestaat de kans dat er te weinig loonbelasting wordt ingehouden bij de 'nieuwe' werkgever en dat achteraf belasting moet worden biijbetaald. Als het niet langer dan een maand is, zal het vermoedelijk geen hoog bedrag zijn.
Computoon