kun je van je werkgever je geinvesteerde geld in kleren terugverwachten?

ik zou gaan werken als bediende en moest hiervoor in zwarte broek en wit blousje gekleed gaan. dit had ik gekocht, omdat ik het immers zelf niet had. geen probleem aangezien ik het met dit werk goed zo terugverdienen. echter na 3 werkdagen, had ik vakantie (het is vakantiewerk en ik had het van te voren opgegeven)en toen ik terugkwam had ik het bericht dat ik niet terug hoefde te komen gekregen. erg jammer dus.
kan ik uberhaupt nog geld krijgen voor de kleren die ik hiervoor heb geinvesteerd? (2 broeken en 1 bloesje)

alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

nee,
in je salaris zit een gedeelte onkostenvergoeding
zo 'verdien' je het kleedgeld dus terug.

ps bij je volgende baas krijg je deze onkosten
vergoeding ook, maar dan héb je de kleding dus al.

de vergoeding is nooit helemaal genoeg, maar
als je tóch investeert in extra nette kleding...
krijg je méér fooien en dus verdien je het ruim terug
vergeet niet te glimlachen, en herhaal de bestelling
van je gast hardop.

Uh jufrouw... mag ik een koffie?

een koffie meneer? komt eraan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan niemand weten natuurlijk. Bij elk bedrijf is het anders en dit zou in je contract of andere formulieren moeten staan. Het beste is om het hen te vragen.

Toen ik in de horeca ging werken moest ik 20eu betalen voor een blousje die ik thuis ook had en precies hetzelfde was, maar dat was borg.(niet betaald) Vraag ze of het borg was of niet. Dit had je beter van te voren kunnen vragen. Werkgevers doen dit niet altijd vanuit zichzelf omdat het hun zakken niet vult.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat staat er in de cao over kleding?

In de horeca cao is niets geregeld over kledingtoeslag. Uiteraard kan je hier wel zelf met je werkgever een afspraak over maken en vastleggen in je arbeidsovereenkomst.