Mag een werkgever(bijbaantje) je verplichten om je haar anders te doen omdat hij/zij het niet verzorgd vind?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de horeca wel, daar zijn strenge regels voor je kapsel, verder zal je je moeten aanpassen, als je je baantje wil behouden, je bent ook een visitekaartje voor het bedrijf.
Ritsuka
11 jaar geleden
wat voor haar/kapsel heb je dan?

Antwoorden (2)

Ja dat mag. Een werkgever mag richtlijnen stellen aan kleding zolang ze niet met geloof te maken hebben.

Maar ja, zit je haar zo erg dan :-) Zo erg zal het toch niet zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Ik stel me zo voor dat vraagsteller een jongen is met loshangend lang haar...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan nog?
Dat ligt eraan of het in een contract staat. Hij of zij kan je wel vragen om het eventueel in een staart te dragen of om een pet of iets dergelijks net als bij de MCdonalds te dragen. Je weet zelf wat voor soort werk je doet, en of het gewenst is om daarbij bepaalde maatstaven aan te houden. Werk je er al lange tijd met het zelfde kapsel? heeft je baas je zo aangenomen? zo ja, vraag dan waarom het nu ineens wel een issue is.