Telefonist{e}.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt eraan, meestal moeten telefonistes ook doorverbinden of bepaalde zaken noteren (als iemand bijv. in gesprek is). Lijkt me nogal lastig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mefloortje
tegenwoordig zijn er pc s en telefoons die uitstekend geschikt zijn voor mensen met een visuele handicap en die kunnen daarmee makkelijk doorschakelen enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan inderdaad, met een aangepaste werkplek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En toetsen met braille....(heb ik eens begrepen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een brailleregel ligt onder het toetsenbord, er zijn wel braille toetsenborden en stickers die je op de toetsen kunt plakken, maar deze worden bijna niet gebruikt
Het enige wat ik kan bedenken is: Tolk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stemherkenning bij de politie. Dus als de politie meerdere plekken hebben afgetapt, kan de Stemherkenningsdeskundige bepalen waar de boef allemaal geweest is.

Toegevoegd na 48 seconden:
Dit natuurlijk omdat blinden hun gehoor ontzettend goed hebben ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou goed mogelijk zijn, alleen wordt deze baan tegenwoordig door de recherche zelf gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan de recherche niet een stemherkenningsdeskundige inhuren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vroeger werd dat wel veel door blinden gedaan, maar dat werd te duur, vandaar dat de rechercheurs dat tegenwoordig zelf moeten doen, jammer
Type-werk, tekstverwerking op aangepast toetsenbord.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het toetsenbord is vrijwel het enige wat niet aangepast hoeft te worden
Vroeger werden ze ingezet als mandenvlechter, of algemener: rietvlechter. Tegenwoordig is dit terug aan 't opkomen en worden er sporadisch weer blinden voor ingezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee blinde mensen kunnen veel meer dan je denkt.
Op sociale werkvoorzieningen doen ze ook diverse werkzaamheden.
Dat kan varieren van kabels maken tot inpakwerk of zelfs heel moeilijk werk.
Ligt eraan hoe en waar hij wordt begeleid.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt inderdaad, met aanpassingen en goede begeleiding is heel veel mogelijk
Een vriend van me dirigeert meerdere koren en geeft muziekles...

Toegevoegd na 1 minuut:
Een blinde vriend dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ook, als je muzikaal aangelegt bent
Ik heb voor het gemak maar even een account aangemaakt (ik ben dus de OP), ik vraag me echter af of er ook bijvoorbeeld HBO of zelfs WO banen zijn te vervullen voor blinden? Ik heb die hier tot nog toe niet tussen zien staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan ook, rechter, advocaat, sociaal werker, ict, noem maar op
Ik ben zelf blind en kan heel veel, er zijn weinig beroepen die een blinde niet uit kan voeren, ik wil dus vertellen wat niet mogelijk is: machinist, conducteur, verkeersregelaar, piloot, serveerster ( alhoewel er restaurants bestaan die geheel door blinde mensen worden geleid), winkelbediende, postbezorger, arts ( geestelijke gezondheidszorg kan weer wel), lasser, juwelier, schoonheidsspecialiste, tandarts en zo nog wat beroepen die niet met aanpassingen gerealiseerd kunnen worden.

Beroepen die vaak uitgevoerd worden: muzikant, telefonist, secretaresse, psycholoog, ict, fietsenmaker, inpakwerk, schrijver, vertaler en nog veel meer.

Ik heb vaak gesolliciteerd, maar heb helaas nog geen baan gevonden, het duurt lang, soms wel meer dan 3 maanden voordat het UWV toestemming geeft voor een werkplekaanpassing en bedrijven durven het vaak ook niet aan om met blinde mensen te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh wat een goed antwoord(ik kan nog geen plusjes)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geeft echt-niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan wel een plusje geven, +