wij hadden altijd 96 uur atv per jaar en is nu zonder overleg naar 62 uur per jaar gegaan en het werd ons via de mail bekend gemaakt. mag dit zomaar?

1. Met de vaststelling van deze 5 dagen blijven er nog 56 ATV uren over.
Uitgaande van gemiddeld 48 werkbare weken in een jaar wordt er door iedereen een uur korter per week gewerkt.
Dit zal het laatste uur van de vrijdag zijn.
Resteert nog 8 ATV uren, deze mogen na keuze en goedkeuring van de directleidinggevende zelf worden ingevuld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je zult dit echt in je CAO moeten nakijken, maar daar staat waarschijnlijk in dat de ADV ook wekelijks kan worden gebruikt voor korter werken. En er kunnen dagen worden vastgesteld voor collectieve opname (dat is blijkbaar ook gebeurd).
Dus je houdt gewoon je 96 uur, maar die is door de directie bijna helemaal ingeroosterd.
itsme
13 jaar geleden
Je hebt nog steeds 96 ATV uren. 40 uur zijn echter al ingepland. Dit zal wel voor dagen als de vrijdag na hemelvaart zijn. Een bedrijf doet dit niet als het niet in de CAO staat of goedgekeurd is door de OR. Het klinkt hier als een solidariteitsmaatregel om te voorkomen dat er ontslagen vallen.