Waarom is soms in bedrijven belangrijker om vrienden te maken dan goed je werk te doen?

Ik vind goed mijn werk doen veel belangrijker, maar ik merk dat mensen die veel socializen vaak beter naar voren komen dan mensen die hun werk goed (beter) doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je veel netwerkt hoor je meer. Deze kennis kan belangrijk zijn in je werk. Daarnaast kennen ook meer mensen jou, dus als er iets nieuws is zullen ze eerder aan de socializer denken dan aan de harde werker die niet gezien wordt.

Overigens wordt een harde werker ook vaak overgeslagen met promoties en dergelijke omdat hij/zij onmisbaar is.

Maar het is niet _belangrijker_, het is een andere instelling die dus andere resultaten heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je hard werkt kun je veel 'credit' bij je collega's/baas verdienen omdat je waardevoller wordt voor de organisatie en het plezierig is voor mensen dat iets snel geregeld is. Dus hard werken is prima. Maar omdat je in een organisatie altijd met mensen te doen hebt, is ook belangrijk dat je goede relaties met de ze hebt. Maar als ik zou moeten kiezen, denk ik dat in de meeste gevallen goed functioneren belangrijker is dan aardig gevonden worden. Bovendien kun je het ook overdrijven met socializen waar veel mensen een hekel aan hebben.