Kasverschil, Word ik hiervoor ontslagen?

Hoi, ik werk nu 2 weken achter de kassa en vind het echt leuk maar heb nou al 2x een klant gehad waarbij ik iets perongelijk 2x had aangeslagen en kwamen later terug voor hun geld, Maar ik wist niet hoe dat moest dus gaf het gewoon terug uit mijn lade maar dat geld als kasverschil.

Ik heb nou ongeveer 10 euro kasverschil als ik het optel en ben bang dat ik daarom ontslagen word.

Heeft iemand tips of ervarig hiermee?
Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

je kunt denk ik beter even het aangeven bij je leidinggevende, en meteen even vragen wat je de volgende keer moet doen. Ik zit ook achter de kassa, en bij mijn werk is het zo dat ik de klant naar de informatiebalie moet sturen, waar ze het regelen. Omdat je nieuw bent zullen ze je er niet om ontslaan denk ik.

als je ergens net werkt, kan je alle regels nog niet weten, dat weet je chef ook. wanneer je zo iets hebt met een probleempje kan je het beter zo snel mogelijk aan je leidinggevende vertellen. dan krijg je meteen te horen wat je de volgende keer moet doen. vertel het maar zo snel mogelijk, dat is beter. Toegevoegd na 2 minuten: er is dikke kans dat je de kassabon had moeten achterhouden/ terugvragen aan de klant, als bewijs. een kasverschil van 10 euro is niet heel veel, maar het blijft wel een verschil natuurlijk. Toegevoegd na 20 minuten: antwoord op je vraag: nee, voor 10 euro kasverschil word je niet zo snel ontslagen, maar meteen vertellen nu, of zo snel mogelijk, maandag, is verstandig!

Ontslagen kun je (op langere of kortere termijn) worden als de kasverschillen het gevolg zijn van opzet of bewuste roekeloosheid. Anders zijn ze voor risico van de werkgever. Daar lijkt me hiervan geen sprake. Wat jou wel aan te rekenen is, is dat je in een situatie die voor jou totaal nieuw was naar eigen inzicht hebt gehandeld. Dat was goed bedoeld maar slordig. Je had kunnen bedenken, dat een kasverschil zou ontstaan als je wél geld uit de kas zou halen, zonder hiervan een transactie op de kassa vast te leggen. Het bedrijf is aan te rekenen, dat ze de geld-terug-procedure voor een reclamerende klant niet (tijdig) hebben uitgelegd. Als je het zo zou willen zien, is het bedrijf 'fout' en ben jij 'fout'. Maar gelukkig is dit euvel snel te herstellen, door z.s.m. navraag te doen bij de bedrijfsleiding of bij een ervaren collega voor wat de procedure in zo'n situatie is. Misschien is er ook wel een organisatiehandboek met de voorgeschreven procedure voor dit soort situaties.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100