Hoe start je een succesvolle onderneming?

Als jongere lijkt het me geweldig om een project op de zetten voor andere jongeren, met als thema: carrière. Zelf doe ik het goed op school en doe ik aan extra activiteiten (debattrainingen, leren netwerken), het lijkt me leuk om alles wat ik heb geleerd te delen.

Ik dacht eraan een tijdschrift op te zetten oid... Maar ik heb geen idee hoe te beginnen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
crispy
11 jaar geleden
Je kan hooguit een onderneming starten.
Als het al succesvol is, moet de onderneming al bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zouden jongeren naar jou toe gaan of jouw tijdschrift lezen als ze dezelfde extra activiteiten kunnen doen als die jij zelf gedaan hebt? Dat wil ik je meegeven als tip: verplaats je in de personen uit wie de door jouw beoogde markt bestaat. Persoonlijk denk ik dat je iets meer te bieden moet hebben dan het huidige aanbod op school om geïnteresseerde jongeren aan je te binden.

Antwoorden (4)

Ga netwerken, misschien is er een jongerenblad of krant waar je je eigen pagina kunt krijgen.
Je weet nooit wanneer iets succesvol wordt, misschien moet je eerst een minder succesvolle starten om te leren.
Je kunt ook denken aan een weblog
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een weblog is inderdaad ook een leuk idee. Bedankt!
Maak eerst je school af. Ga dan werken en leer verder in de praktijk wat en hoe iets moet. Start daarna als je voldoende ervaring hebt en ook werk ervaring je blad.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom niet nu iets starten? Misschien niet meteen succesvol, maar wel leerzaam. En zeker als je er weinig geld in hoeft te investeren, zoals bijv. bij advies geven, heb je ook weinig te verliezen.
ronron1212
11 jaar geleden
je zit nog op school en hebt totaal geen ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet toch juist iets doen om ervaring te krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben juist erg geïnspireerd door mensen die met weinig ervaring iets groots hebben opgericht! En ik zoek naar wat extra uitdaging :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee. Je zit nog op school en hebt dus veel tijd over. Bovendien is geld nog niet zo'n dringende zaak. Beter nu klein starten en straks uitbouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar is de 'vind ik leuk'-knop als je hem nodig hebt?
ronron1212
11 jaar geleden
wat bedoel je twix
Woldring startte toen hij 13 jaar was de website Bellen.com voor een schoolopdracht.

Begin eens met het Starterspakket van de Kamer van Koophandel:
Veel goede ideeën beginnen op een bierviltje. Heb je een goed bedrijfsidee? Met een ondernemingsplan (businessplan) maakt je je idee concreet.

http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/een-ondernemingsplan-maken/

Je zult zien dat het toch eerst draait om:
Wat wil ik precies, wat kan ik?
Is er een markt voor?

Of die markt er voor is, kun je vrij makkelijk onderzoeken op je eigen school, bij leeftijdsgenoten.

Maak bijv. een proeftijdschrift, met eigen printer of een copy-boer in de buurt die een aantal exemplaren drukt.
Zorg dat het er mooi verzorgd uit ziet en afgestemd op de doelgroep.
Na verspreiding (de eerste gratis) kom jij er wel achter of dat een succes kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor dit positieve en praktische antwoord!
Je kunt natuurlijk een fysiek tijdschrift oprichten, maar waarom niet een website met je eigen blog/columns?! Dat is goedkoper, moderners (papier is zo ouderwets ;-)) en je bereik wordt veel groter.

Begin als eerste met het opstellen van wat je doelen zijn met je project. Hoe wil je het vorm geven (website, tijdschrift, podcast enz)? En werk het steeds concreter uit, bijvoorbeeld een website, hoe moet het eruit zien, welke informatie zet ik erop, hoe houdt ik het interessant en actueel (nogmaals de blog, de podcast, nieuwsbrief enz.). Informeer bij klasgenoten wat zij van het idee vinden en probeer voetlicht te krijgen voor je idee via andere sites. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de inspiratie!