nee, zelfs niet je diploma's
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
neen, beslist niet doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, dat ligt aan de cijfers op je cijferlijst, als deze erg goed zijn kan het geen kwaad. Als je echter wat mindere cijfers hebt dan zou ik het niet doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dit is niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zou ik niet doen....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je diploma en cijferlijst gebruik je pas als er naar gevraagd wordt. Ik heb mijn diploma alleen nodig gehad om een gratis abonnement op de intermediair te krijgen, mijn werk ging gewoon met mijn ervaring en netwerk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je denkt dat je cijferlijst iets toevoegd aan je sollicitatiebrief moet je dat zeker doen.
Maar het kan ook negatief uitpakken, dat ze denken: die denkt zeker dat ie genoeg heeft aan alleen goede cijfers.

Bij een sollicitatie gaat het erom wat voor beeld je van jezelf geeft. Je moet er dus goed bij nadenken wat zij voor beeld van jou zullen krijgen als je je cijferlijst eestuurt.
Dus tenzij je daar echt een goede reden voor hebt: niet doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij een sollicitatiebrief absoluut niet doen. deze moet je kort bondig maar toch volledig houden. Een cijferlijst is echt te enthousiast. In je brief mik je meer op een gesprek om je sollicitatie toe te ligten en naar dit gesprek zou je het mee kunnen nemen, maar ik zou er niet snel mee gaan zwaaien.

Zelfs als je cum laude bent afgestudeerd vermeld je dit kort in brief en cv. Als de werkgeveer er veel waarde aan hecht zal hij het wel terug laten komen in het sollicitatiegesprek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, niet doen. Je sollicitatie brief moet kort en bondig zijn en geen boekwerk. Meestal een (1) a4-tje met een kort verhaaltje over jezelf en waarom je bij het bedrijf zou willen werken.

De brief eindigen met:

"Graag licht ik dan ook mijn brief en c.v. in een persoonlijke gesprek aan u toe."

En bij het gesprek kun je eventueel je diploma's c.q. cijferlijst mee brengen en alleen tonen als ze erom vragen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan het beter niet doen. Uiteraard moet je doen wat jouw het beste lijkt en waar je het beste gevoel bij hebt maar een sollicitatiebrief en bijgevoegd CV hebben 2 doelen. Jezelf zo krachtig mogelijk introduceren en je interesse kenbaar maken voor een vacature.

Door een heel pakket aan informatie mee te sturen verklein je je kansen om op gesprek te mogen komen. Zorg dat je in je CV goed beschrijft wat voor werkervaring je hebt en wat voor opleiding. Doe dit in ongeveer maximaal 2 A4. Bij opleidingen kan je eventueel wel de belangrijkste vakken / onderwerpen melden.

Als je op sollicitatiegesprek mag komen neem dan kopie van je cijferlijst en diploma's mee en vraag of ze die graag willen hebben. Vinden ze dat niet nodig, ook goed.

Nog een tip: Als je CV en brief hebt opgestuurd, na paar dagen opbellen met contactpersoon en vragen of hij is aangekomen. Laat altijd een goede indruk achter!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tuurlijk niet!
en volgensmij mogen ze voor een normale baan neit eens naar je cijferlijst kijken, behalve als het een baan in jou opleidings richting is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, een cijferlijst is pas van belang als er naar gevraagd wordt. Wat je wel kunt doen als je extra aandacht wilt vestigen op je cijfers, is het toevoegen van informatie aan je CV zoals: gemiddeld cijfer (bijvoorbeeld als je nadruk wilt leggen op je keuzevakken of vakken die je extra hebt gedaan etc) en cijfer voor afstudeerwerk (bij de datum het resultaat dus melden).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, alleen als er specifiek naar gevraagd wordt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou er ook mijn strikdiploma bijdoen als ik jou was