hoe kan ik een schoolmaatschappelijk werker worden ?

ik wil een school maatschappelijk werker worden,welke studies moet ik hiervoor doen en op welk scholen kan ik studeren ? (

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (4)

Wel eens gehoord van MBO SPW niveau 4.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee?
Maatschappelijk werker word je door de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening (HBO) te volgen. Dat kan op heel veel hogescholen, dus er is vast wel een hogeschool bij jou in de regio waar dit kan. Voor zover ik weet is schoolmaatschappelijk werk geen aparte specialisatie, maar is een school gewoon één van de plaatsen waar je als maatschappelijk werker terecht kunt komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mbo niveau 4, persoonlijk begleider specifieke doelgroepen als vooropleiding. Zoals de naam al zegt werk je met specifieke doelgroepen. De eerste 2 jaar echter niet, dan is de opleiding heel ruim. Vooral de laatste 2 jaar wordt er specifiek naar bijvoorbeeld een passende stageplek gezocht. Maar voor maatschappelijk werk is hbo niveau nodig, Hbo Social Work bijvoorbeeld. Deze opleidingen worden gegeven in bijna heel het land, ik doe er zelf een in Maastricht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig dat er veel vragen over opleidingen gesteld worden. Maar u kunt verschillende cursussen volgen om dit werk te doen. Gewoon bij een studie instituut zoeken naar: MBO opleiding maatschappelijke zorg: