Mag de werkgever mijn functie titel aanpassen zonder overleg ?

Mijn huidige titel is Solution Architect, mag hij dit zomaar aanpassen naar bv Pre Sales engineer ?

Zelf dacht ik het niet, aangezien mijn titel in mijn vaste contract staat, en daar hoort ook een functie omschrijving bij. met eventuele extra's.

Wat is jullie mening.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Een functienaam en de bijbehorende beloning en afspraken, staan meestal in een contract. Dat kan niet eenzijdig worden gewijzigd.
Het komt over als een hele andere functie. Dat moet jij dus ook maar accepteren en het ermee eens zijn dat je functienaam en waarschijnlijk inhoud zijn aangepast.
Antwoord is dus: als de functienaam vastligt in je contract, kan deze niet eenzijdig worden gewijzigd.

Mijn mening is dus dat je met je werkgever in gesprek gaat en dat je het over de functie(naam)wijziging hebt en de gevolgen daarvan voor je functie-inhoud en beloning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onder normale omstandigheden zou dit met je worden overlegd. Nu geef je aan dat dit zonder jou meeweten is gebeurt. Dat houdt formeel gezien in dat je werkgever in de fout gaat. Het zou er bijvoorbeeld in kunnen resulteren dat jou salaris om deze reden wordt aangepast, want als je werkgever jou titel aanpast zou dat ook met je salaris kunnen gebeuren.
Als hier geen sprake van is, zou ik met je werkgever of baas, om de tafel gaan zitten en hem voorleggen wat deze actie feitelijk voor nut heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit moet hij zeer zeker in overleg doen!!!!!!!
Ik vind dat hij dat niet zonder overleg moet doen.
Want ik denk dat hij jou zeker dat moet overleggen want contracht wijzegingen moeten overlegd worden met de werknemer .