Kan je als 16 jarige een bijbaantje in een ziekenhuis krijgen?

Zie vraag.
Bijvoorbeeld afwasser, post rondbrengen, werken in de bibliotheek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Antwoorden (3)

je zal dit gewoon moeten proberen, solliciteren, even bellen en vragen of er voor een 16 jarige die graag de handen uit de mouwen steekt een bijbaantje is van ... uur ? of op de zaterdag/ zondag.
van te voren wel even goed bedenken wat je precies wilt, aantal uren/ dagdelen en welke dagen natuurlijk.
succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, ziekenhuizen bieden ook banen waar geen opleiding voor nodig is, zoals de voorbeelden die je zelf geeft.

Wel gelden er wat beperkingen qua werktijd. Quote: "Jongeren van 16 en 17 jaar mogen gemiddeld 40 uur per week werken. De tijd die ze op school doorbrengen telt ook mee als arbeidstijd. Arbeid voor 16- en 17-jarigen is aan regels gebonden. Ze mogen bijvoorbeeld niet 's nachts werken, geen oproepdiensten doen en ook niet overwerken. Ook hebben 16- en 17- jarigen recht op langere rusttijden dan iemand van 18 jaar of ouder." Zie meer op de site van de overheid.

Misschien is het in deze economisch wat moeilijke tijd lastig om er tussen te komen, maar ik zou gewoon een nette open sollicitatie schrijven. Wie niet waagt, die niet wint.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als afwasser wel, dat zijn betaalde banen, de post rondbrengen is vrijwilligerswerk ( in ieder geval in de grotere ziekenhuizen) reageer gewoon op een advertentie of doe een open sollicitatie, je weet nooit wat eruit komt.