Moet je je als zelfstandige (zzp) je op een vakgebied richten,of mag je je ook op andere vakgebieden aanbieden?

Ik zit er sterk over na te denken om als zelfstandige te beginnen (zzp). Zelf heb ik veel ervaring in de bouw (straatmaker en grondwerker),dus het zou aannemelijk zijn dat me daar op zal gaan richten. Anderzijds ben ik ook erg handig met bijvoorbeeld timmeren,blokhutten in elkaar zetten. Dat valt weer onder een heel ander vakgebied.
Ook zie ik vaak advertenties staan dat er mensen gezocht worden als koerier,maar dan wel als zzp.

Al met al is mijn vraag,moet je je op een specifiek vakgebied richten als zzp er,of mag je als zzp er in alle vakgebieden aan het werk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Een Zelfstandige Zonder Personeel kan zo'n beetje in ieder vakgebied actief zijn. Dus als jij handig bent met hout dan ga je daar mee aan de slag als zelfstandige. Geen bezwaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is natuurlijk niet slim om als straatmaker te proberen jezelf te vestigen als socio therapeut. In dat opzicht kan je beter wel bij je eigen leest blijven. Maar als stratenmaker timmermanswerk doen is geen punt, je maakt mooie dingen of niet. Het enige is dat je als ZZP'er aan wat voorwaarden moet voldoen. Het een en ander vindt je hier: http://www.zzp-nederland.nl/artikel/zzp-er-hoe-wordt-je-dat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ZZP'ers kun je zijn op allerlei gebied maar als je het wil worden in een van de zogenaamde beschermde beroepen zul je het diploma hiervoor moeten hebben (denk aan artsen, verpleegkundigen, leraren).

Als je veel bouwgerelateerde vaardigheden beheerst dan is het misschien wel een idee om als zelfstandige ondernemer te gaan werken binnen een franchise organisatie als Klussenier (http://www.klussenier.nl/content/wat_is_een_klussenier)
Computoon