Waar kan ik mij laten informeren met zzp ideeen voor mij als leek?

Ik heb hulp nodig om voor mij als leek (altijd loondienst geweest, nu 50 , werzoekend, wat niet lukt) ideeen op te doen om als zzp te beginnen. Dan bedoel ik, gewoon simpel, geen bedrijf starten maar hulp bij waar ik het zou kunnen proberen. Ik weet nu van Uber, temper, youngones, helpling. Maar er moeten nog veel meer van dit soort bureaus zijn waar je terecht zou kunnen. Bv stel ik wil als pakketbezorger beginnen, welke bureaus kunnen je hierbij helpen/behulpzaam zijn met uitleg. KVK kan me niet helpen hiermee, en op het net word ik er niet wijzer van.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
ronron1212
4 jaar geleden
Als zzp-er begin je altijd een bedrijf je wordt namelijk een zelfstandige zonder personeel na de start heb je dus alle kosten voor je zelf te betalen.
Antoni
4 jaar geleden
Als je werkloos bent, kan het UWV je op allerlei manieren op weg helpen. Ook over gaan werken als zzp'er zou men jou bij het UWV informatie moeten kunnen geven. Vraag daarover eens een gesprek aan bij het UWV!
SentWierda
4 jaar geleden
Als je zzp'er wilt worden lees dan een of meer van de vele boeken hierover.
Tik bij Google in: boek zzp. Dan zie je meteen een overzicht van boeken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er zijn een soort zzp 'uitzendbureaus' die volgens het reversed billing principe werken. Jij werkt dan als zzp-er via een 'verloningsbedrijf' voor een ander bedrijf, waardoor je wel de voordelen hebt van een zzp-er maar niet de nadelen. Dit is nu vooral bekend onder de naam payrolling. Let wel, want vanaf 1 januari 2020 veranderen er een aantal zaken rondom payrolling en de zpp voordelen. Dit komt door de invoering van de Wet Arbeidsmarkt in balans, kijk bijvoorbeeld een in deze blog wat er verandert (https://www.shiftmanager.com/2019/10/18/wet-arbeidsmarkt-in-balans-wab/) of vraag informatie aan bij verloningsbedrijven, die kunnen als het goed is uitgebreid je vragen beantwoorden.

Antwoorden (1)

Neem eens contact op met verenigingen of belangenbehartigers van zzp'ers, zo raad ik je aan.

Hier https://ondernemersplein.kvk.nl/organisaties-voor-zzpers/ vind je een lijst daarvan.

• CNV Zelfstandigen - ondersteuning, belangenbehartiging en informatie voor zelfstandige vakmensen
• FNV Zelfstandigen - ondersteuning, belangenbehartiging en informatie voor zelfstandige vakmensen
• Ikwordzzper.nl - platform voor startende zzp'ers
• Netwerk Zelfstandig Werkenden (NZW) - belangenbehartiging voor zelfstandige professionals
• Platform zelfstandige ondernemers (PZO) - vereniging voor zzp'ers
• Vereniging van Zelfstandigen Zonder Personeel (VZZP) - vereniging voor zzp'ers
• ZZP Nederland - ondernemersorganisatie voor zzp'ers
• ZZP Netwerk Nederland - ondernemersplatform voor zzp'ers
Antoni