Wat te doen als ze je uitkering stopzetten en je geen werk kan vinden, maae toch je vaste lasten moet betalen?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik heb nu een wwb uitkering. En deze gaan ze stoppen omdat ik geen startkwalificatie heb. En dus vinden hun dat ik terug naar school moet. Ben 25 jaar, woon alleen. Dus alle kosten moet ik zelf betalen. Officieel geen VSVer.
Het is financieel en ivm chronische ziektes voor mij niet mogelijk om terug naar school te gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Je komt dan mogelijk in de Bijstand. Er is echter wel degelijk nog werk te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is WWB de Bijstand.
Je eisen voor een baan een stuk omlaag doen en ook dingen aanpakken die niet leuk zijn, horeca, schoonmaak, volgens mij kun je altijd wel werken, en vanuit de minder leuke baan uitkijken naar iets nieuws!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt bij je gemeente dan, in sommige gevallen, een bijstandsuitkering aanvragen. Echter, dat is tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk. Je moet aan diverse voorwaarden voldoen zoals dat je partner niet meer dan een bepaald jaarinkomen mag verdienen. In mijn gemeente is dat 23.000 euro. Neem contact op met je gemeente, vaak kan je werkcoach van het UWV je daarmee helpen. Sterker nog, ze horen je hierover te informeren, je krijgt hier ook een brief over van het UWV.

Toegevoegd na 25 minuten:
In geval van niet kunnen werken of naar school zal je een ziektewet uitkering moeten krijgen of een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Dat moet door een arts van het UWV worden bepaald. Contact opnemen met het UWV dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij je vorige vraag heb je aangegeven dat je VMBO T hebt. Dus is een administratieve opleiding op MBO niveau 4 een prima mogelijkheid voor jou. Er zijn verschillende varianten: juridisch medewerker, secretaresse, bank- en verzekeringswezen, financiele dienstverlening. Op sommige ROC's is dit ook via BBL mogelijk, dus met werken en leren. Ëén dag naar school en de rest van de week werken in een erkend leerbedrijf en bovendien een salaris ontvangen voor die gewerkte uren. Ik denk dat je daarmee twee vliegen in één klap hebt: je bent aan het werk en verdient geld, èn je bent met een opleiding bezig en krijgt dus steeds meer kansen op de arbeidsmarkt.
Soms is zo'n opleiding ook mogelijk voor volwassenen (20+). Kijk maar eens op de websites van ROC's in je buurt. Als je niet via die weg wilt gaan, zou je ook aan schriftelijke cursussen kunnen denken.

Kijk ook eens naar de website van Ecabo (link hieronder) voor je mogelijkheden. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad.
want je moet niet alleen naar de huidige situatie kijken, maar ook naar de rest van je leven.
en als je op jezelf wilt blijven wonen zal je inkomen moeten hebben.
Wellicht kan de gemeente wel helpen met (lening) voor schoolgeld of andere kosten, maar als je werkt en leert tegelijk heb je ook inkomen. en als ze zien dat je je best doet, vullen ze een stagevergoeding waarschijnlijk aan tot bijstandsniveau, omdat er zicht is op verbetering
Word gewoon een beveiliger. Redelijk goed betaald baan, geen ervaring geen probleem en zeker niet zwaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beveiliging is wel een zwaar beroep, ik weet er alles van! Veel lopen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
veel lopen?? Hmmm zit je bij defensie of zo. Je kan winkel of gebouw beveiliger worden hoor. Weinig lopen meestal balie werk.