Word je aangenomen op een universiteit in het buitenland bijv. Engeland of de VS? En welk land heeft goede uni's?

Als je een VWO diploma hebt met een stel goede cijfers(alles hoger dan een 7). En ook voor Engels.
Ik vroeg het uit nieuwsgierigheid en omdat ik later niet in NL wil studeren maar ergens anders.

Engelstalige landen het liefst want wil niet nog een moeilijke taal aanleren. Welke landen hebben goede reputaties op het gebied van Buisness Universiteit? Bijv. Engeland of de VS of Australie?

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik bedoel business ipv buisness wat al bij de reacties zijn.

Sorry voor het ongemak

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een Nederlands VWO-diploma met mooie cijfers is veel waard, ons onderwijssysteem is (in tegenstelling tot wat de pers vaak wil doen geloven) nog altijd van een hele goede kwaliteit, zeker als je het vergelijkt met de VS of met Engeland. Dus je hebt kansen genoeg, maar je zult er wel zelf achter aan moeten.

De kwaliteit van universiteiten is bijna nergens zo constant als in Nederland. Als je dus naar een Engelse of Amerikaanse universiteit wil, zul je echt informatie op moeten zoeken over hoe DIE specifieke universiteit staat aangeschreven.

Ook de toelatingseisen verschillen per universiteit verschillen.
En niet te vergeten het collegegeld kan enorm uiteen lopen. Voor gerenommeerde universiteiten zoals Oxford, Cambridge, Harvard, Yale betaal je een fortuin.

Universiteiten in de VS vragen als toelatingseis een bepaalde score op de SAT, een uitgebreide test die je ook in Nederland (tegen betaling) kunt doen.

In Groot-Brittanie hebben universiteiten hun eigen selectieprocedure.
Voor buitenlandse studenten kunnen er aanvullende taaleisen (zoals een Certificate in Advanced English) gesteld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, als je niet al op de middelbare school CAE hebt gehaald, kan het zijn dat je dat bij de toelating alsnog moet doen.

Andere antwoorden (1)

Helemaal geen ongemak! Allereers bedenk wel dat het niet goedkoop zal zijn om in die landen te studeren, maar het is wel een waardevolle optie. Er is zojuist een rapport uitgekomen, gepubliceerd in the Times, dat misschien kan helpen met je vraag. http://www.timeshighereducation.co.uk/
Als je geinteresseerd bent in studeren in Groot Brittannie zijn er nog andere websites die je behulpzaam kunnen zijn. Een goed startpunt is www.ucas.com . Voor de US is the Fulbright website een goede bron van informatie.

Marc
www.studerenuk.be