Wat voor opleiding heb je nodig om als rechtspsycholoog te kunnen werken?

En waar kun je dan werken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (1)

Rechtspsychologie is een onderdeel van de toegepaste psychologie dat zich vooral richt op psychologische theorieën, methoden en problemen op het gebied van de rechtspraak.

=======
Algemeen
=======
Zij bestaat uit twee onderdelen, de forensische psychologie (psychologie van de rechtspraak en rechtsprocedures) en de misdaadpsychologie (psychologie van het ontstaan van criminaliteit, misdaadpreventie en behandeling van strafbare feiten) De rechtpsychologie heeft raakvlakken met de criminologie, psychiatrie en rechtssociologie. Psychologische disciplines die bij de rechtspsychologie een rol spelen zijn: persoonlijkheidsleer, functieleer (bijv. geheugenexpertise) en klinische psychologie.

P.S.: dus je moet de opleiding "toegepaste psychologie" kiezen en dan je specialiseren in "rechtspsychologie"

Veel succes alvast ;)

Hier heb je meer info over de opleiding:

http://www.eur.nl/minor/minoren/faculteit/recht/rechtspsychologie/