Ik ben 28 en heb een periode van ziekte meegemaakt. Is het mogelijk om snel werk te vinden na 3 jaar werkloos te zijn geweest?

Zo kan ik meer investeren in mijn leven en ambities. Is het deze tijd nog makkelijk om ongeschoold werk te vinden?
Als ik werk heb kan ik een vooropleiding veroorloven en weer onafhankelijkheid verwerven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat zou voor een 28 jarige niet heel moeilijk moeten zijn. Dat je een periode van ziekte hebt meegemaakt is vervelend, maar niet relevant voor je kansen op werk. En ongeschoold wil niet zeggen dat je niets kunt. Loop gewoon eens door een stad in de buurt en kijk op winkels en horeca of ze mensen zoeken. Kun je meteen naar binnen stappen voor een gesprek en gelijk beginnen als ze je willen hebben. Toon lef en zoek geen begrip voor de misschien vervelende situatie waar je in zit/zat. Degene die jou aanneemt wil alleen een vacature vervullen en niet meer dan dat. Succes!

Ik heb zojuist gehoord dat in de renovatie wereld er enorm veel werk is. Dit omdat niemand meer een ander huis koopt en men dus zijn huidige huis laat opknappen. Verder zoekt PTT post bestellers en heb je misschien een rijbewijs wat je kansen op een baan ook weer vergroot.

Het UWV kan je behulpzaam zijn wanneer het lang duurt om een baan te vinden. Zij kunnen je koppelen aan een werkgever en begeleiden het traject wanneer je langdurig werkloos bent geweest. Vooral in de beveiliging en de zorgsector ( psychiatrie, gevangeniswezen, ouderenzorg, jeugdzorg) worden regelmatig werken-leren trajecten aangeboden, die ook nog eens door de werkgever worden vergoed. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100