Is het interessant om als student een bijbaan als taxichauffeur te nemen?

Ik weet dat het 350 euro kost om aan een 'taxichauffeurcertificaat' te komen. Maar zou ik makkelijk een baan als taxichauffeur vinden?
- 20 jaar
- 2 jaar rijbewijs
- Ken mijn stad uit mijn hoofd dankzij 2 jaar koerierservaring

En wat zou ik ongeveer verdienen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja een goed idee. Je kan op tijden werken wat jou uitkomt en als je uitgestudeert bent heb je een kans op een baan totdat je een baan in je vakgebied heb. Je verdiend ongeveer 13 euro ex fooien. Sommige werkgevers vergoeden de opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de grote steden verdien je niet zoveel, er rijdt teveel rond en het rommeld onderling enorm, in de dorpen kleine steden moet je het vooral hebben van ziekenfondsvervoer en pashouders, daar krijg je weinig fooi van. zorg dus dat je voor een bedrijf gaat rijden met een vast uurloon. Die 13 euro is te veel