Ik heb een 40 uren contract als schoonmaakster op een school. De werkgever heeft snipperuren ingetrokken oa op 2de paasdag. Mag dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als tweede paasdag normaal een werkdag is in jouw bedrijf, dan mag dat.

1.Het moet een officiele werkdag op je bedrijf zijn. 2. Er moet ofwel werk voor je zijn geweest op die dag,(en je hebt dus expliciet vrij gevraagd) ofwel je hebt een aantal vrije dagen die door de baas ingevuld kunnen worden (moet dan in je contract staan).

Nee dit mag niet, tenzij specifiek 2e paasdag altijd een werkdag voor jullie is en dit in de CAO of in het contract duidelijk is afgesproken. 2e paasdag is een erkende feestdag/vrije dag dus kan niet ingezet worden als dag waarop de werkgever even vakantie of snipper uren intrekt.

Ik zal je een verhelderend antwoord geven in deze nadat ik de CAO Schoonmaakbedrijven etc. heb nagelezen... Jouw werkgever mag geen uren intrekken op grond van officiële vrije feestdagen. Dit houd in dat jouw werkgever tweede paasdag gewoon moet uitbetalen. En jouw werkgever mag hiervoor geen uren intrekken. Als jouw werkgever jou had gevraag om de bewuste mandag te werken dan had hij je zelfs 300% je dagsalaris moeten uitbetalen... Dus voor: Pasen, Koninginnedag, Hemelvaart, Pinksteren en kerst mag jouw werkgever geen zogenoemde vrije uren korten op het totaal...

stel je vraag bij de rechtswinkel die kan je mailen en die beantwoorden je vraag zeer snel en je weet zeker dat je goed zit. Ik had hun zelf gemaild de volgende dag werd ik terug gebeld en hadden ze het helemaal uitgezocht met wets artikel nummer erbij enz!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100