Werkgever belt om 12.00u op dat je ipv 13.00 om 16.30u moet beginnen. Mag hij die uren ergens verhalen bij een contract van een volledige werkweek ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat ligt helemaal aan je contractafspraken of CAO afspraken indien van toepassing. Met je werkgever heb je afspraken gemaakt over werktijden, salaris en eventueel flexabiliteit in te werken uren.

Als dit niet zo is zou ik hier wel goede afspraken over maken en vastleggen, want het is niet zo fijn als je een uur voor vertrek gebeld wordt dat je later moet beginnen. Je bent dan ook later klaar en dat moet ook net maar kunnen.

Als hier geen afspraken over gemaakt zijn kan je werkgever niet verwachten dat jda na ook tot later kunt werken. Dit zou in overleg moeten gebeuren.
Wettelijk is hier weinig aan te doen, behalve het maken van afspraken.

Als je door deze verandering minder werkt dan afgesproken ligt het er aan of je een volledige werkweek uitbetaald krijgt. Als je flexibele uren werkt niet, Werk je vast 40 uur per week, dan zou ik dit wel meteen bespreekbaar maken. Bij een vast contract kan een werkgever je niet zomaar minder laten werken zonder je volledig te betalen.

Omdat je verder geen specificaties geeft over je contract, werkgever e.d. kan ik niet meer advies geven dan dit.