Veranderd mijn uurloon nu ik 16 ben terwijl ik mijn contract kreeg toen ik 15 was?

Ik werk bij de Albert Heijn en ik kreeg een 6maanden contract toen ik 15 was, ik ben nu 16 en ik vraag me af of mijn uurloon verhoogd word

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ja. Het uurloon voor 15 jarigen is bij AH minimaal €3,26, voor 16 jarigen minimaal €3,76 (afhankelijk van in welke loonschaal je zit).

Doordat je nu 16 bent gaat je salaris dus 50 cent per uur omhoog. Dit (en bovenstaande bedragen) zijn bruto bedragen dus er moeten nog heffingen, premies en belastingen vanaf. Maar je komt dus netto ook hoger uit.

De verhoging van je salaris gaat in vanaf de dag dat je jarig bent. Dus in de betaling van de maand waarin je verjaardag valt moet bestaan uit een aantal uur tegen het loon van 15 jaar en een aantal uur tegen het loon van 16 jaar.

Kijk deze loonstrook goed na (aan de hand van de urenregistratie) en trek bij eventuele fouten aan de bel bij de manager van je filiaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je het minimum loon verdienden wat een 15jarig verdiend dan moeten ze je het minimale voor een 16 jarige. Als je al meer dan dat verdienen weet ik het niet zeker maar een bedrijf als AH zal wel gewoon met en je leeftijd voor elk jaar als je er werkt verhoging geven op je uurloon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ! In ieder geval in de nieuwe maand . Mogelijk als je voor de 15e jarig bent al in de maand dat je jarig bent geweest . Soms moet je de personeel's zaken( HR) wel even wakker maken . Succes