Bij welke redenen mag je niet bij de politie werken?

Dus mag je bijv bij de politie werken als je boete's hebt, vaak taakstraffen hebt gehad, je ouders vaak grote ruzie's hebben of een familielid?
Dat vraag ik me eigenlijk af

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (4)

Als je geen bewijs van goed gedrag kunt overleggen. Dan mag je niet bij de politie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag bij de politie werken:

Als je voldoet aan de eisen.
Als je aangenomen wordt bij het korps waar je solliciteert.
Als je door de strenge (ook psychologische) testen komt.
Als je een "Verklaring Omtrent het Gedrag" krijgt.

Jeugdzonden, ruzie van je ouders,
dat soort dingen, zijn geen bezwaar voor een
Verklaring omtent gedrag.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag/onderzoek-naar-strafbaar-gedrag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De politie werkt niet met een bewijs van goed gedrag. De eisen voor de politie zijn wel wat strenger.
In België blijkt het nog strenger te zijn dan in Nederland. Om daar te mogen solliciteren als agent van politie moet je voldoen aan een aantal voorwaarden, waaronder:
- van onbesproken gedrag zijn, wat niet wil zeggen dat je nooit een bekeuring kreeg;
- voor de mannelijke kandidaten, voldoen aan de dienstplichtwetten;
- een blanco uittreksel uit het strafregister (Model 2) kunnen voorleggen dat minder dan drie maanden oud is op datum van de kandidaatstelling.

In Nederland moet je gedrag onbesproken zijn en je mag geen strafblad hebben. Kleinere overtredingen zoals een boete voor fout parkeren vormen doorgaans geen obstakel om aangenomen te worden. Een betrouwbaarheid- en geschiktheidsonderzoek maakt deel uit van de selectieprocedure. Daarbij wordt nagegaan of er bezwarende omstandigheden zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Volgens mij kom je sowieso niet in aanmerking als je een strafblad hebt. maar of daar een onderscheid in is
bijv jeugd taakstraf en strafbare feiten na je 18de
ik denk niet dat bijvoorbeeld rijden zonder licht of zoiets geldt maar drankmisbruik ed wel weer.

Je kan dit laten onderzoeken door een bewijs van goed gedrag antecedentenonderzoek
ik weet niet of een bewijs van goed gedrag verklaring
zoals je dat ook kun aanvragen hetzelfde is
maar vermoed dat de reden van die aanvraag de zwaarte van het onderzoek beinvloed.

Als je daar al doorkomt heb je waarschijnlijk nog een psychologisch onderzoek.