In welke bedrijfstakken heeft men ook vrij/vakantie tot en met het nieuwe jaar?

Ik ben daar wel benieuwd naar aangezien ik jarenlang in banen heb gewerkt waarin dit niet mogelijk was (had ik maar een vak moeten leren :-/ )

Textielreiniging, Verpleeghuizen, Horeca, gaan gewoon door of je het nu wilt of niet. Ook vrij krijgen is in dit soort beroepen erg moeilijk in deze tijden.

Bij welke beroepen kun je ook echt zorgeloos en probleemloos vakantie krijgen vanaf Kerst t/m het nieuwe jaar?

Toegevoegd na 8 minuten:
M.u.v. Ambtenaren en leerkrachten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

In de financiele sector inclusief administratie van bedrijven heb je jaar afsluiting. Een slechte keus om vrij te krijgen.

Wel goed mogelijk:
In de bouw echter (een vak ja) is er alleen noodreparatie en onderhoud. (loodgieters bv)
De meeste scholen zijn dicht dus onderwijzers (al eerder genoemd).
Een eigen bedrijf opzetten...dan heb je sommige dingen zelf in de hand (dus met afspraken maken rekening mee houden)

In andere sectoren, waaronder IT, zorg ed. heb je 7*24 service.
Dat betekent dus dat je wisselend eens in de 2 jaar vrij kunt krijgen of elk jaar slechts 1 van de 2 weken kerstvakantie.

Als je werk zoekt in de zomer recreatie (zeil instructeur tot camping) heb je een half jaar verlof....mits je in het andere halve jaar genoeg verdient. Vaak dus een half jaar ontzettend hard en lang werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Docenten en de meeste andere ambtenaren natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leraar/lerares onderwijsondersteunendpersoneel (oop)
onderwijsassistent/e directeur/trice school...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gemeentemannetjes die normaal de tuintjes harken
( tenzij ze nu moeten helpen sneeuwruimen)
14 jaar geleden
Op de universiteit Eindhoven (TUE) gaat de kachel uit. Alle medewerkers, van schoonmaak, kantine tot profs, mogen thuis zitten. De onderzoekers die proeven doen werken wel gewoon door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben (web)developer en heb vanaf morgen tot twaalfde kerstdag vakantie...

Ik denk dat dit voor de meeste developers niet zo'n probleem is, mits zij nog over voldoende vrije dagen beschikken.
14 jaar geleden
Volgens mij kun je bij de meeste kantoorbanen wel gewoon vrij krijgen. Mijn zus werkt bij een grote fabriek op een afdeling automatisering en die heeft tot nieuwjaar vrij, ik werk in de zorg, maar dan in de staf en ik heb ook tot het nieuwjaar vrij. Ik ken nog een hele zwik andere kantoormensen die allemaal vrij hebben.
Meestal moet er nog eentje aanwezig blijven en als er geen vrijwilligers zijn dan verdelen we het leed meestal. Dus dan moet je deze twee weken 1 of 2 dagen komen.