Engels docent worden met een officeel CEF-niveau?

Hallo, Kan ik Engels docent worden met een officeel CEF-niveau C1 die ik aan de University of Cambridge?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo paar stukken vergeten dit is mijn vraag! Kan ik docent Engels worden met een diploma CEF-niveau C1 die ik aan de University of Cambridge heb gehaald?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee. Het CEF-niveau C1 is het niveau wat een eindexamenleerlingen van het VWO zou moeten hebben.

Als iemand op dit niveau les wil geven, dient hij het Engels beter te beheersen dan zijn leerlingen. Bovendien moet je les hebben gehad in onderwijskunde (didactiek). Wie docent Engels in het middelbaar onderwijs wil worden, moet een lerarenopleiding volgen. Om les te geven aan bovenbouw Havo en aan het VWO een eerstegraads lerarenopleiding.
Computoon