in wat zou ik moeten investeren ?

als ik nou een budget opstel van 1 miljoen euro om in iets te investeren, in wat zou het dan moeten zijn ? ik zelf dacht aan huizen in Belgie omdat deze prijzen sterk stijgen. aan de hand van een eigen bedrijf koop ik huizen een verhuur ik ze aan een goedkoop prijs. zodat het veel mensen aan trekt .. een als het veel mensen aantrekt bouw ik huizen een verhuur ze .. een huis kopen is tegenwoordig onbetaalbaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou me er maar eerst mee bezig houden hoe je het bij elkaar gaat sparen.
paulus811
12 jaar geleden
Zoek je bevestiging voor je gekke idee, of heb je echt een vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over geld moet (jullie) je geen zorgen maken .. ik probeer van overal wat informatie te halen ;) geef me liever een duw in de rug in plaats van nutteloze reacties :)

Antwoorden (3)

De huizenmarkt is zeer lastig in te schatten op dit moment. De kans is groot dat de huizenmarkt 10-20% daling van prijzen gaat laten zien. Dus dat is niet nuttig.

Alternatieve energie is waarschijnlijk veel beter. Over 30-50 jaar is de olie op. Dan moet de wereldenergie consumptie uit alternatieve energien komen. Dat zijn bij mij de hards lopende investeringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Investeren is altijd een vorm van gokken.
De aandelen in Nederland staan momenteel niet heel erg goed. Dat maakt het juist interessant hierin te investeren.

Mocht je zekerheid willen investeer je in verschillende dingen in sterk groeiende economische landen zoals Brazilië en China.

Verstandigst is het om 1 miljoen te spreiden.

Feit is dat in economisch zware tijden goud het meest rendementvol is het is de laatste 5 jaar ook 3 keer zoveel waar geworden. En in iedere economie kun je dit inwisselen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar helemaal aan wat je op de lange termijn met dat miljoen wilt doen. Wat is je risico tolerantie?

Een hoog risico gaat (als het goed is) gepaard met een kans op een hoog ROI. (Return on investment)
Een laag risico gaat gepaard met een kans op een lagere ROI.

Huizen op dit moment zijn zeker een groot risico. Daarnaast koop je voor een miljoen ook niet zoveel huizen, als je van de huur die je binnen krijgt weer nieuwe huizen wilt kopen kun je lang wachten.

Niet dat dit noodzakelijkerwijs een slechte investering is. Maar het is in elk geval een investering waar veel risico en moeite in zit. (Bv, onderhoud, niet betalende huurders)... En de ROI is op dit moment ook niet erg positief in te schatten. Je vergeet namelijk de COC (cost of capital) mee te rekenen.

Oftewel, lijkt me een goed plan, als je het geen probleem vind om mogelijk verlies te leiden op iets wat je veel tijd en moeite kost.