ik zou heel graag een auteur worden, al ben ik al een hele tijd van de schoolbanken af, hoe pak ik dit het beste aan?

schrijven en lezen is mijn leven

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp het niet: wat heeft het schrijversvak met schoolbanken te maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk Inge, heb dit als info meegegeven omdat anders mensen mij misschien een opleiding zouden aanbevelen wat mij ook wel interesseert maar moet ook mogelijk zijn!! Momenteel ben ik werkonbekwaam, dus mag ik ook geen opleiding volgen, of toch niet in België waar ik woon.

Het beste antwoord

Je zou kunnen beginnen door echt iets te gaan schrijven, want zonder schrijfsels ben je geen auteur.

Heb je al een manuscript klaarliggen, dan zou je dit kunnen versturen aan uitgevers.

Een andere leuke optie is tenpages.
Ik weet niet of je dat kent?

"Manuscript schrijvenManuscript schrijven

Of je nu een fictie of non-fictie manuscript hebt geschreven, TenPages.com biedt ruimte aan manuscripten in alle mogelijke genres. Van thriller tot geschiedenisboek, van roman tot kookboek en van voorleesboek tot spirituele handleiding, alles is welkom!

Wanneer je je manuscript op TenPages.com plaatst, hoeft je verhaal nog niet afgeschreven te zijn. Zoals onze naam zegt: in principe heb je al genoeg aan tien pagina’s. Deze pagina’s kun je zelf heel makkelijk plaatsen:

Klik voor je je manuscript plaatst op de button ‘Voorbeeld’ onder de teksteditor. Zo zie je direct of de opmaak van je manuscript naar wens is. Ook kun je de tekst nu nog een keer nalopen op eventuele foutjes. Dit is belangrijk, omdat je later niets meer kunt wijzigen in het eerste deel dat je plaatst.

De pagina’s die je plaatst moeten natuurlijk de aandacht van potentiële aandeelhouders trekken, maar ze hoeven nog niet perfect te zijn. Als je manuscript alle benodigde 2.000 aandelen verkoopt, zul je onder professionele begeleiding van een redacteur de tijd krijgen om het beste uit je manuscript halen.

Als schrijver blijft het auteursrecht van je manuscript altijd bij jou liggen."

http://www.tenpages.com/page/tenpages/schrijven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is al een hele grote hulp, dank je! Ga ik morgen eens echt werk van maken, heb al een verhaal in gedachten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Succes. Ik zie het manuscript dan misschien wel verschijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een leuk initiatief!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een heel goed idee ben al gaan kijken op de site en al een verhaal in mijn hoofd dat ik er ga opzetten hardstikke bedankt voor de tip!!!

Andere antwoorden (1)

Je kan bijvoorbeeld een schrijverscursus volgen.
Ofwel via de klassieke cursus ofwel online.

In België worden dit jaar oa schrijfweken georganiseerd door de bestseller auteurs Geert Kimpen en Christine Pannebakker. Zie link 1

Je kan ook online cursussen volgen en je bekwamen op diverse vlakken. Zie link 2

Er zijn ook talrijke Nederlandse en Belgische sites waar je teksten kan posten en zelf ook reacties kan geven op anderen hun teksten. Zie link 3

Dit zijn slechts 3 van de eindeloze mogelijkheden in auteursland.

Google zelf eens op trefwoorden zoals 'schrijfcursus' of 'eigen teksten publiceren' en je zal merken dat het aanbod gigantisch is.

Ik raad je ook aan om zelf een blog op te starten en jezelf te promoten dan merk je al vrij snel hoe jij onthaald wordt bij het publiek ;-)

Geniet hoe dan ook van jouw zoektocht en beleef vooral vreugde tijdens het ontdekken van de voor- en nadelen van het auteurschap.

Liefs, Succes en Big Smile van me