Wat is "zoekmachinemarketing" ?

Mijn vriendin wil solliciteren op een functie waarin afiniteit gevraagd word met schrijven voor internet en "zoekmachinemarketing"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zoekmachinemarketing, ook wel bekend onder de Engelse term Search Engine Marketing is het specialisme dat webpagina's vindbaar maakt bij zoekdiensten. Dat wil zeggen dat een webpagina op een prominente plaats bij de zoekresultaten van een zoekmachine komen te staan als een zoekmachinegebruiker een voor die webpagina relevante zoekterm intypt. Doordat de webpagina beter gevonden kan worden, verhoogt het de effectiviteit van de reclameuiting op internet.