Wat is de beste zakelijke energieleverancier als je in de horeca zit?

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die vraag is niet eenduidig te beantwoorden. Maar ik heb wel wat tips. Ik zou zeggen de goedkoopste. Volgens mij doet de branche waarin je zit er niet zoveel toe. Het loont zeker de moeite om verschillende offertes aan te vragen bij de verschillende energieleveranciers. De prijzen kunnen erg variëren. Doe dit ook elk jaar op nieuw. Wanneer een contract "slapend" verlengd wordt met een nieuwe contractperiode krijg je niet het scherpste tarief. Energieleveranciers zijn "lui" en als je gewoon maar klant bij ze blijft hanteren ze echt niet het scherpste tarief. Hou dan wel de opzegtermijnen in de gaten. (Bij zakelijke klanten vaak 3 maanden) Ook zijn offertes die je krijgt vaak maar één of twee dagen geldig. Vraag er dus (voor afloop van de opzegtermijn!) meerdere tegelijk aan, en kies de goedkoopste. Doe dit elk jaar op nieuw. Zelf ben ik geen fan van het vastzetten van de prijs voor meer dan één jaar.

Antwoorden (1)

Simpel. De eigenaar van de stroommeter en de kabels.

Op die manier zijn de lijnen het kortst en kunnen ze de verantwoordelijkheid niet op een ander afschuiven en is er minder miscommunicatie.

Hier is dat Eneco. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is. Maar volgens mij zijn ze landelijk.
Ze zijn niet de goedkoopste, maar dat was niet je vraag.