Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste zakelijke energieleverancier als je in de horeca zit?

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
821
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die vraag is niet eenduidig te beantwoorden. Maar ik heb wel wat tips. Ik zou zeggen de goedkoopste. Volgens mij doet de branche waarin je zit er niet zoveel toe. Het loont zeker de moeite om verschillende offertes aan te vragen bij de verschillende energieleveranciers. De prijzen kunnen erg variëren. Doe dit ook elk jaar op nieuw. Wanneer een contract "slapend" verlengd wordt met een nieuwe contractperiode krijg je niet het scherpste tarief. Energieleveranciers zijn "lui" en als je gewoon maar klant bij ze blijft hanteren ze echt niet het scherpste tarief. Hou dan wel de opzegtermijnen in de gaten. (Bij zakelijke klanten vaak 3 maanden) Ook zijn offertes die je krijgt vaak maar één of twee dagen geldig. Vraag er dus (voor afloop van de opzegtermijn!) meerdere tegelijk aan, en kies de goedkoopste. Doe dit elk jaar op nieuw. Zelf ben ik geen fan van het vastzetten van de prijs voor meer dan één jaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Simpel. De eigenaar van de stroommeter en de kabels.

Op die manier zijn de lijnen het kortst en kunnen ze de verantwoordelijkheid niet op een ander afschuiven en is er minder miscommunicatie.

Hier is dat Eneco. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is. Maar volgens mij zijn ze landelijk.
Ze zijn niet de goedkoopste, maar dat was niet je vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding