Heeft WAA Groep recht om mijn uitkering stopzetten?

ik ben 22 jaar oud en heb een uni-contract bij WAA Groep en die is voor 1 jaar geldig. Die een jaar tijd is al bijna om. Er is wel een mogelijkheid om die te verlengen. Ik werk nu bij een tomaten bedrijf in een kas voor WAA. Ik moet maandag, woensdag, vrijdag vanaf 08:00 uur tot 12 uur werken. Maar hun plan is dat ik daar elke dag komt werken en 07:00 uur beginnen. Ik doe er 40 minuten over om daar heen te fietsen en het is daar bloedheet met al die beesten in het kas gaat gewoon niet.

Voor dat ik was begonnen werken bij tomaten bedrijf heb ik gezegd dat ik niet in een kas kan werken en het is ook niet een leuke baan voor mij. Maar ik had al eerder in een tomatenkas gewerkt en dat heeft 3 weken geduurd dus mijn coach zei tegen mij probeer maar als het echt niet lukt dan kijken we wel verder. Ik kan maar paar uurtjes per dag, paar dagen per week werken en dat is besloten door een psychiater van UWV. ( Staat op papier ) Tot nu toe heb ik daar maar 3 of 4 dagen gewerkt.

De probleem is ze zijn niet op zoek naar een andere baan en zeggen steeds tegen mij dat als ik stop met werken bij tomaten kas dan krijg ik ook geen uitkering meer. Maar ze moeten mij toch een baan bieden waar ik van hou. Ik bedoel ze geven mij geen kans en zeggen alleen maar dat ik bij tomaten verder moet en zoeken niet naar een baan die ik leuk vind. En dan ook nog zeggen dat ik niet meewerkt. De vraag is hebben ze er echt wel recht op om mijn uitkering stopzetten? Iemand een idee hoe het zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier maak je een cruciale denkfout: ''Maar ze moeten mij toch een baan bieden waar ik van hou.''
Waar het een gemiddelde uitkeringsinstantie om gaat is dat jij zo snel mogelijk weer je eigen inkomen genereert. Of jij het werk leuk vind of niet doet er voor hen niet toe. Als je het niet aankunt, zoals je zegt, moet je dat met hun overleggen en kun je eventueel zelf voorstellen in plaats van die extra uren in de kassen een folder / krantenwijk doet ofzo.
Of je poot stijf houden en zeggen ik kan en wil dit, maar meer is niet mogelijk. Dan ben je verder van hun coulance afhankelijk.
In plaats van dat ze blij zijn dat je in ieder geval nog een paar uur in die kassen werkt, maar nee, zo zullen ze het nooit bekijken

Toegevoegd na 8 minuten:
Hoe het met de rest van je rechten en plichten zit, weet ik niet, wellicht kun je daarvoor eens een juridisch advies inwinnen.

Maar hiermee sta je in ieder geval sterker: Ik kan maar paar uurtjes per dag, paar dagen per week werken en dat is besloten door een psychiater van UWV.
(Staat op papier).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je niet kan, dat kan je niet. Makkelijk zat. Dat hun dat niet willen begrijpen is hun probleem, niet de jouwe. Ik bedoel, ik neem aan dat je hen dat wel herhaaldelijk hebt uitgelegd en eens houdt het op, ja toch. Ik vind dat ze je best eens wat schappelijker mogen behandelen. Maar is een beschermde werkplek niet wat voor je? Wat k daar ervaren heb is dat ze kijken naar wat je wel kan ipv wat je niet kan. Tempo letten ze daar ook niet zo op en kun je rustig je ding doen. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, anders zou ik daar eens een gooi naar doen, is wel eentonig werk, maar met de andere mensen daar kan je het best gezellig maken, ligt eraan wat voor mensen er komen. Vraag er eens naar bij je gemeente en anders is vrijwilligerswerk wellicht wat voor je? ZO ben je toch lekker bezig (zien hun graag) en hoeft geen stressvol gedoe te zijn. Beetje lekker je ding doen, geen stress, geen gezeur. Succes