Wanneer heb je recht op reiskosten vergoeding??

Het gaat om de functie Magazijnmedewerker.de medewerker,44 Jaar,woont op 15 Km gaat met brommer of bij slecht weer met auto heeft hij recht op reiskosten? hoeveel en waar vinden we dat zwart op wit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wanneer je dat zelf met de werkgever hebt afgeproken (dan staat het in je contract) of er een CAO voor jou geldt waar reiskosten in zijn opgenomen.

Je hebt *niet* automatisch bij een bepaald aantal kilometers recht op een reiskostenvergoeding.

Formeel is het immer niet het probleem van de werkgever hoe jij op je werk komt en of daar kosten aan verbonden zijn. Net zoals je niet automatisch recht hebt op een kledingvergoeding (terwijl je nooit naakt naar je werk gaat) of een zeepvergoeding (terwijl wel van je verwacht wordt dat je je zo af en toe wast).

Waar je het dus zwart op wit kunt vinden: je contract, je CAO (als je die hebt), en eventueel de bedragen verder uitgewerkt in een personeelshandboek van je werkgever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een regeling kan zijn opgenomen in de CAO waaronder je valt. Sla die er eens op na!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een werkgever is niet per definitie verplicht om reiskosten te betalen. Dit is een onderhandelingspunt bij de sollicitatie.

Anders kan het zijn, indien er bepalingen in de CAO staan, waar de werkgever zich aan dient te houden.

En eveneens kan het anders worden indien de werkgever gaat verhuizen en het personeel daardoor verder moet gaan reizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk niet anders stond dat in je contract,maar je kunt altijd by personeelszaken langs voor inlichtingen. Succes ermee!