kan ik steward worden als ik mijn VMBO-T Diploma heb ? (Bij Transavia)

ik hou van de horeca en vliegtuigen .. perfecte baan dus. maar kan dit wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

ja zeker!;) ik ben net geslaagd voor mijn TL en ga MBO doen voor de opleiding 'International Aviation Services'. (de engelstalige) maar het kan dus. Daarna kun je nog HBO doen als je wilt, of aan de slag bij een luchtvaarmaatchappij. (als je geluk hebt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vroeger had je minimaal havo nodig, is deze opleiding hetzelfde niveau ?

Andere antwoorden (3)

het ROCVA heeft een opleiding voor stewardessen, lijkt mij een betere optie dan de dure privé scholen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
elke vliegmaatschappij geeft een eigen basiscursus van 6 tot 8 weken, zelfs als je al jaren bij andere maatschappijen hebt gevlogen moet je toch 'hun' basiscursus doen. Zo'n opleiding is dus zonde van de tijd : bereid je goed voor op de selectie : dáár moet je doorheen zien te komen!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan kun je beter in 3 jaar alles rustig kunnen leren en onder de voet krijgen, ervaring opdoen met stages, dan binnen een paar weken alles te moeten weten met strenge selecties.
Ja dit kan

wie zoeken wij
Ben je op zoek naar een nieuwe bestemming? Misschien is werken als Cabin Attendant bij transavia.com wel iets voor jou! Hier kun je bekijken of je voldoet aan onze voorwaarden voor een baan in de Cabine bij transavia.com.

Als Cabin Attendant is je eerste verantwoordelijkheid aan boord, de vliegveiligheid. Samen met je collega's zorg je ervoor dat de veiligheidsvoorschriften strikt worden opgevolgd en dat onze passagiers ook van deze voorschriften op de hoogte zijn. En daarnaast is service natuurlijk belangrijk. Jij bent servicebewust en ziet het als jouw verantwoordelijkheid om iedere passagier een plezierige reis te bezorgen. Je vindt het bovendien ook leuk om producten zo te presenteren dat de klant zich aangesproken voelt en tot kopen overgaat. Je mengt je gemakkelijk onder mensen en stapt gemakkelijk op mensen af. Je stelt hoge eisen aan je werk en bent in staat om gedurende een lange periode actief te blijven, met elke vlucht andere passagiers, collega's en werktijden! Als cabinemedewerker ben jij het gezicht van transavia.com, en draag je dus in belangrijke mate bij aan ons imago.

verdere functie eisen:
je bent 18 jaar of ouder
je hebt MBO 4 werk- en denkniveau; een MBO 4 diploma is een pré
je lengte ligt tussen 1.60m en 1.90m
je eventuele brilsterkte/lenzensterkte ligt voor beide ogen tussen -5 en +5
je draagt een confectiemaat tussen 32 tot en met 44 (dames) of 44 tot en met 58+ (heren)
je bent mondeling en schriftelijk uitstekend vaardig in het Nederlands EN in het Engels
je bent minimaal zeven maanden aaneensluitend beschikbaar. Let op: er kan geen vakantie worden opgenomen gedurende de zomermaanden!
je kunt zowel overdag als 's nachts binnen één uur op Schiphol aanwezig zijn en, afhankelijk van je woonplaats, binnen één uur op Rotterdam Airport
je hebt geen bezwaar tegen een verblijf in het buitenland (maximaal drie weken)
je hebt geen bezwaar tegen nevenactiviteiten gerelateerd aan de functie
je bent in het bezit van een zwemdiploma
je hebt geen zichtbare tatoeages en/of piercings
je hebt geen last van reis-, luchtziekten en allergieën en ook niet van keel-, neus- en/of oordaandoeningen

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus eigenlijk eerst een mbo niveau 4 opleiding gaan doen..
vanaf je TL opleiding..

Maar je kunt NIET rechtstreeks van het VMBO hierop solliciteren..

Dus dan is JA dat kan een beetje tegenstrijdig..
Maar wel een goede vooropleiding, deze sluit er wel goed op aan..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een aantal ROC's (ik weet niet waar je woont dus kan ik je niet de dichtstbijzijnde laten weten) wordt de opleiding "Luchtvaartdienstverlening" aangeboden. Dat is een MBO-opleiding op niveau 4, dus voor jou prima t4e doen vanaf VMBO-T.
Hieronder zie je de link naar Deltion (Zwolle) waar de opleiding bijvoorbeeld ook is:

Toegevoegd na 1 dag:
Nijmegen is het dichtst bij, en daar wordt de opleiding ook aangeboden, zie link. Hij staat bijna onderaan. Veel succes!

http://www.roc-nijmegen.nl/student/opleidingen/beroepsopleidingen?task=domeinen&id=14-toerisme-en-recreatie