Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is je werkgever verplicht uit te betalen als je bent opgeroepen om te werken en uiteindelijk geen werk ik?

De situatie is als volgt: Je wordt op maandag opgeroepen om op zaterdag en zondag te werken. Zaterdag verschijn je netjes op tijd bij de zaak en blijkt het dat je niet ingeroosterd bent, terwijl dit wel afgesproken is (en via een online werkrooster ook bevestigd is). Ook zie je deze zaterdag dat je voor de zondag niet ingeroosterd staat.

Is de werkgever verplicht om een X aantal uur uit te betalen van deze dag(en)

*Het betreft een 0-uren contract

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik weet niet onder welke cao je valt,maar ik weet wel dat er beroepen zijn waarbij de werkgever dan 3 uur moet uit betalen als je bent opgeroepen en het bij aanvang dienst niet nodig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een werkgever hoeft je in dit geval niets te betalen. Een werkgever betaald alleen wat hij verplicht is te betalen en dat zijn "gewerkte" uren en eventuele reiskosten. De eventuele reiskosten moet je dus wel terug krijgen, omdat er mondeling is afgesproken dat jij die dag moest komen. Helaas door een waarschijnlijke miscommunicatie hebben ze je niet ingeroosterd, waardoor je gewoon pech hebt. (of geluk omdat je het weekeind vrij bent :p )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding