Hoe kan ik zo snel mogelijk werk of een inkomen krijgen?

Ik doe eerst hier mijn verhaal om even in het kort duidelijk te maken. Ik ben een jongen van 22 woon samen met mijn vriend en ben al maanden, maar dan ook echt maanden werkloos. Ik ben een echte workaholic en hou dus van werken. Ik heb een schuld van 10.000 euro en sta onder bewind. Die willen me eruit zetten omdat er geen inkomen binnenkomt en me dus niet verder willen helpen. Een uitkering aanvragen lukt wel maar dan krijg ik maar 100 euro per maand, dat komt omdat het geld van wat mijn vriend verdient opgeteld wordt en ik maar 100 euro aangevuld krijg. Ik doe minstens 20 sollicitaties per week, (ja echt 20 per week) ik solliciteer echt overal op, maakt me niet uit wat, als het maar fulltime is. Ik moet nu op de zak teren van mijn vriend. Hij vindt dat erg en ik vind dat ook heel erg, want ik wil geheel financieel onafhankelijk zijn van mijn vriend. In feite ben ik gewoon een zwerver die helemaal niks heeft... Ik ben hier erg kapot van en niemand kan me hulp bieden, dus ik vraag het maar via deze weg, ik weet echt geen raad meer. Elke keer word ik maar afgewezen als ik heb gesolliciteerd, terwijl mij sollicitatiebrief en c.v er keurig uitzien en weet hoe ik moet solliciteren (heb sollicitatietrainingen gehad). O wie o wie weet er raad en kan me helpen en/of advies geven? Ik moet toch ergens de huur, zorg en andere vaste lasten kunnen betalen? Heb al een stuk of 5 schuldeisers en de sanering kan ik niet in, noch de schuldhulpverlening...... Sorry voor het lange verhaal.....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Solliciteer naar iets onder jouw niveau en van daar of intern of weer weg naar iets beters . Vaak wordt je niet op een bepaalt niveau meer aangenomen als je al een tijdje zonder zit . Ga zo snel als mogelijk hetzij parttime of via een uitzendbureau werken . Als je niet nu instapt wordt het steeds lastiger . Beter een halve baan dan geen baan . Hoe langer uit het werk proces hoe moeilijker je er weer in komt neem genoegen met minder met kans op meer . Begin een cursus er bij om weer hoger op te komen . Ga met je schuld eisers een regeling treffen anders krijgje straks loon beslag ook niet leuk bij een nieuwe baan .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb je het over een WAJONG? Anders moet je dat eens proberen...
Dan moet je minimaal 7 sollicitaties per week hebben geloof ik, maar zo te horen zit dat wel goed.
Klop anders bij het Leger des Heils aan, daar kun je altijd overnachten (voor 2,50 geloof ik).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou om te beginnen kranten en folders rond kunnen gaan brengen.
De krant is vroeg in de morgen, dus heb je de hele dag de tijd om naar ander werk te zoeken
Ga bij een uit zendburo langs.als je niet te kritisch ben hebben ze daar altijd wel (schoonmaak)werk voor je.
Succes.
11 jaar geleden
Wat je ook kunt doen om snel aan geld te komen, ik weet dat die niet de beste en de gezondste manier is, maar je kunt je aanmelden als proefpersoon. Je kunt 1 keer in de 3 maanden meedoen aan een test. Daarnaast kan je beginnen met welken bij TNT post of in de horeca (in restaurants bijvoorbeeld). Wat zeker wel goed verdiend is het werken in een schoonmaak bedrijf. Of verzorgingsinstellingen zoals thuiszorg. Bovendien kun je ook een CV uploaden op vacature sites en wachten totdat een werkgever contact met je opneemt.

In ieder geval veel succes.