Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik minder per uur verdien naarmate ik meer werk per maand?

Als 20-jarige horeca-oproepkracht is mijn salaris variabel. Een nettoloon van net geen 6 euro staat in mijn contract per uur.
Het is echter zo dat wanneer ik relatief weinig uren maak, veel meer verdien (richting 8 euro per uur), dan wanneer ik écht heel veel uren draai (tegen die 6 euro aan).
Vakantiegeld wordt al meegerekend op het loonstrookje

Kan iemand me dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
498

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat heeft met de belasting te maken. Maak je minder uren, dan heb je absoluut een lager (bruto)salaris, terwijl een deel van dat salaris vrij laag belast wordt (onder een bepaald bedrag betaal je bijvoorbeeld geen loonheffing)
Maak je meer uren, is je salaris absoluut gezien ook hoger, en profiteer je minder of niet meer van die vrijstellingen.

(Volgend jaar kun je berekenen wat je over het hele jaar verdiend hebt en of de belastinginhoudingen en dergelijke kloppen, zo niet, dan kun je belastingaangifte doen en een eventueel teveel betaald deel terugkrijgen.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding